XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
(...) ondoren sendotza ta eukaristia ematen zaizkio; ala zan antzinako eleiz osoaren jokabidea ere.
Gaur, sartaldeko Eleizak, eskubide osoz, aur txikien bataioa, sendotza eta eukaristia tartekatu egiten ditu; bainan arauz kanpoko oitura onek ez digu arau orokarra ahaztu arazi bear, Eleiz osoak urte askoz jarrai izan duen araua: bataioak, sendotzak eta eukaristiak osotzen ta borobiltzen dutela kristau-izatearen asiera, alegia.
III. -
BATAIOA ETA SENDOTZASendotzako oikun eta araubideak izan dituzten goraberai begiratu bat ematen badiegu, argi ikusiko dugu bataioa eta sendotza, sakramendu bereziak direla; bainan, baita ere bi sakramendu auek alkarri oso lotuak arkitzen direla, artu-eman estuak dituztela alkarrekin.
a)
Askotan ez da aintzat artu bi sakramendu auen arteko lotura.
Eleizaren Tradizio osoak aitortu duen gauza da: sendotzak bataioa osotzen duela, alegia.
V`rren gizaldi geroztik asi zan Sartaldeko Eleiza
Esanai sakon ta mamitsuko itza; eukaristi giroan erabili oi zuan garaiko liturgiak; Ogi Santua artu zuanari, ondoren Odol Santua ematea, eukaristia
Sendotza artu ondoren, bataiatua kristau osoa, biribila gertatzen da; bataioak egiten du bat kristau; sendotzak kristau berri ori adinera darama.
Gorputzez txiki dan aur bat, azitakoan eta adinera iritxitakoan gizatasun baten jabe egiten dan bezela, sendotza artu duen bataiatuak ere osotasun bat lortzen du; kristau berria
Pabloren irudia erabiliaz, sendotza artu duanak, umekeriak alde batera utzi bearko ditu, ta gizon eldu baten jokaera artu. 1Cor. 13,11.